Muutoksen käynnistäjä

Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulussa luonnontieteet ja insinööritieteet yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla. Tutkimuksen painopistealueet ovat prosessitekniikka, teollinen biotekniikka, biomateriaalitiede, metallien ja mineraalien talteenottoprosessit sekä aktiiviset ja funktionaaliset materiaalit. Myös korkeakoulun opetus keskittyy näihin alueisiin.

Kemian tekniikan korkeakoulu tarjoaa kandidaatti-, maisteri-, lisensiaatti- ja tohtoritasoista koulutusta.
Korkeakoulun yritysyhteistyö on vahvaa: tutkimuksen tuloksina syntyvää uutta tietoa hyödynnetään suomalaisen teollisuuden kehittämisessä ja uudistamisessa sekä uudessa yritystoiminnassa. Korkeakoulun vahvuutena on korkealaatuisen perustutkimuksen yhdistäminen soveltavaan tutkimukseen.

chem_netti_02.jpg

Avaintietoa

Luvut ovat vuodelta 2017.

• Perustutkinto-opiskelijoita: 900
• Jatko-opiskelijoita: 180
• Kandidaatintutkintoja: 67
• Maisterintutkintoja: 166